Sektor komercijale i nabavke

Sektor komercijale i nabavke

Javne nabavke po svojoj suštini su razvojno pitanje od prvorazrednog značaja za svaku zemlju, grad, svako preduzeće i predstavljaju ključni instrument putem koga se ostvaruju neki strateški ciljevi kao što su privredni rast, podsticanje zaposlenosti i ostvaruju značajne uštede.

Kod javnih nabavki i komercijalnih poslova bitno je na prvom mestu istražiti potrebe, izvršiti analizu i pravilno planirati nabavke (funkcija plana i analize). Za proces planiranja nabavki kao i za sprovođenje istih veoma je važno da svi učesnici u ovom procesu (tim za planiranje, organizacione jedinice, odnosno svi sektori i službe, rukovodioci i šefovi) uzmu aktivno učešće i daju svoj puni doprinos.

Za zaposlene na poslovima nabavki zakonodavac (država) zahteva profesionalizaciju i stručnost (posedovanje sertifikata za službenika za javne nabavke) kroz stalno usavršavanje i kontinuirano praćenje promena zakonske regulative iz ove, ali i drugih oblasti koje su bitne za pravilno sprovođenje postupaka javnih nabavki i zajedno sa odgovornim licima preduzeća, kao i članovima komisije za javne nabavke, posebnu odgovornost iz oblasti javnih nabavki.

Pravni okvir i ključne institucije pri kontroli i nadzoru u sprovođenju postupaka javnih nabavki u JKP „Obrenovac“ Obrenovac

Pravni okvir u sprovođenju postupaka javnih nabavki u JKP „Obrenovac“ Obrenovac:
  • Zakon o javnim nabavkama i podzakonski akti
  • Zakon o budžetu
  • Zakon o opštem upravnom postupku
  • Zakon o obligacionim odnosima
  • Zakon o privrednim društvima i drugi
  • Mišljenja Kancelarije za javne nabavke i načelni pravni stavovi KJN, DRI i Republičke Komisije za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki
  • Statut JKP „Obrenovac“ Obrenovac
  • Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji poslova u JKP „Obrenovac“ Obrenovac

Ključne institucije pri kontroli i nadzoru u sprovođenju postupaka javnih nabavki u JKP „Obrenovac“ Obrenovac:
  • Ministarstvo finansija
  • Kancelarija za javne nabavke
  • Republička komisija za zaštitu prava u postupcima javnih nabavki
  • Državna revizorska institucija
  • Osnivač GO Obrenovac

Organizaciona struktura Sektora komercijale i nabavke:
  • Služba javnih nabavki
  • Služba komercijale i nabavke

Opis poslovne aktivnosti

Sektor komercijale i nabavke operativno koordinira rad na izradi Plana javnih nabavki i Plana nabavki na koje se zakon (ZJN) ne primenjuje ispred tima za planiranje koji sačinjavaju odgovorno lice naručioca (direktor), izvršni direktori, lice odgovorno za finansijske poslove, pomoćnici direktora, rukovodioci sektora, šefovi službi i menadžer komercijale i nabavke koji je ujedno i neposredno operativno zadužen ispred ovog tima za koordinaciju i izvršenje postupka planiranja. Svi planovi javnih nabavki, izmene i dopune planova nabavki kao i sve druge odluke vezane za poslove nabavki su donošene zajednički i uz konsenzus svih relevantnih činilaca u preduzeću. Planovi nabavki, izmene planova nabavki, Godišnji izveštaji o sprovodenim postupcima javnih nabavki i nabavki na koje se zakon ne primenjuje, Pozivi za dostavljanje ponuda, konkursne dokumentacije, izmene i dopune konkursnih dokumentacija, obaveštenja, odgovori i pojašnjenja konkursne dokumentacije i drugo su blagovremeno u skladu sa Zakonom o javnim nabavkama objavljeni na Portalu javnih nabavki, internet stranici preduzeća i u službenim glasilima Republike Srbije.
Zaposleni u Sektoru komercijale i nabavke kao članovi Komisija za javne nabavke daju svoj doprinos kod staranja o zakonitosti postupaka javnih nabavki, tako i ušteda prilikom nabavki dobara, usluga i radova, ali i u pogledu toga kada je neophodno da se nabavke izvrše blagovremeno i uz optimalan odnos cene i kvaliteta, kako bi se poslovna aktivnost preduzeća obavljala neometano i kontinuirano.
U okviru Sektora komercijale i nabavke je i magacin preduzeća, čiji rad ima poseban značaj sa aspekta materijalno odgovornog poslovanja i vođenja, kako zbog obima magacinskog poslovanja kroz svakodnevni prijem, izdavanje i evidentiranje robe (materijala, rezervnih delova, alata, HTZ opreme i dr.), slaganje robe u prostoru magacina, obeležavanje robe, zatim periodično dostavljanje izveštaja o stanju u magacinu (lager robe), tako i zbog pripreme magacina za redovan godišnji popis, kao i za periodičan pregled od strane nezavisnog eksternog revizora.